محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 106
  • بازدید کل : 7015

سنباده نواری


سنباده نواری، یکی از ابزارهای کاربردی در صنعت است که در این نوشته با آن آشنا خواهید شد. به دلیل وجود مزایا و ویژگی های سنباده های نواری، از آنها در صنایع مختلفی استفاده می شود. صنعت قطعه سازی خودروها، تولید دستگیره، تولید قطعات آلومینیومی، صنعت چوب و صنعت مرتبط با شیرآلات بهداشتی و صنعتی به وجود سنباده های نواری نیاز دارند.

سنباده های نواری نقاط قوت زیادی دارند. مثلا یکی از نقاط قوتشان، تنوع زیاد در اندازه ذرات است. به علاوه سطح تماس این سنباده های زیاد و مناسب است؛ در نتیجه می توانند به خوبی با سطوح سنگی و فلزی برخورد داشته باشند و آنها را بتراشند. همچنین این سنباده ها با رِنج زیادی از دانه بندی ها تولید می شوند و همین موضوع باعث می شود هم برای چوب، هم برای فلزات و هم برای انواع سنگها به کار برود. سنباده های نواری، جایگزین بسیار مناسبی برای سنگهای ساینده هستند. این سنباده ها مثل یک کمربند ساینده هستند که می توانند اجسام و مواد را بتراشند و آنها را صاف کنند.

یکی از موارد کاربرد سنباده های نواری، صنعت هوافضا است. از این سنباده ها برای تراشیدن فولاد کربن، آلومینیوم و سایر فلزات موردنیاز در صنعت هوافضا استفاده می شود. همچنین در صنعت ساخت کشتی نیز از سنباده های نواری برای ساییدن فلزات سخت و سنگین استفاده می شود.

سنباده های نواری می توانند سطح پانل های چوبی و فلزی را کاملا صاف و یکدست کند. این کار هم باعث زیباتر شدن سطح کار می شود و هم باعث می شود که آن قطعه به خوبی روکش شود. سنباده های نواری، انعطاف پذیری مناسب و استحکام کششی خوبی دارند و از چندین ماده ساخته می شوند.

روش ساخت سنباده های نواری

برای ساخت سنباده های نواری از انواع پارچه های کتان، پلی استر، منعطف و بسیار منعطف استفاده می شود. ذرات سنباده های نواری هم از بین ذرات زیرکونیوم، سرامیک، ذرات اکسید آلومینیوم، سیلیکون و کارباید انتخاب می شود. هرکدام از مدلهای سنباده های نواری، کاربرد مخصوص به خودشان را دارند. مثلا سنباده های نواری بسیار منعطف برای ساخت و شکل دادن به دستگیره های در، قطعات شیاردار و... استفاده می شود. سنباده های نواری که با پارچه پلی استر تولید می شوند، به دلیل انعطاف بسیار کم و استحکام بالا در پلیسه گیری به کار می رود.

روش انتخاب سنباده نواری

انتخاب سنباده نواری مناسب تا حد زیادی به جنس قطعه کار بستگی دارد. به همین دلیل برای انتخاب سنباده نواری مناسب باید کیفیت سطح کار و میزان زبری و نرمی آن توجه کرد. هر کدام از مواد مانند فولاد، برنج، سرب، آلومینیوم، چوب و شیشه به سنباده مخصوص به خودشان نیاز دارند تا بدون اینکه آسیب ببینند، تراشیده شوند.

چگونه مشخصات سنباده نواری مناسب را انتخاب کنید؟

برای انتخاب سنباده نواری با مشخصات درست، شما می توانید با مجموعه فنی توسکا تماس بگیرید و نوع کار و سطح کار را به مشاوران متخصص این مجموعه توضیح بدهید تا طول سنباده، عرض سنباده، نوع دانه ها، جنس دانه ها و نوع پارچه مناسب برای کار شما مشخص شود و بتوانید بهترین و مناسب ترین نوع سنباده نواری را برای کار خود تهیه کنید. از آنجایی که سنباده های نواری، تنوع بسیار بالایی در دانه بندی و اندازه دانه ها دارند، می توانند روی دستگاه های ثابت و سیار نصب شوند. بعد از نصب سنباده نواری مناسب روی دستگاه، از آنها می توان برای کارهایی مثل پلیسه گیری، پرداخت و براده برداری انواع اجسام و مواد مثل چوب، چرم، شیشه، آهن، آلومینیوم، سنگ مرمر، کریستال، طلا، چدن، برنج، مس و... استفاده کرد.

برای خرید سنباده نواری، شما می توانید از خدمات مشاوره آنلاین و رایگان تیم فنی توسکا کمک بگیرید و با توجه به حوزه کاری و محصولاتتان، مناسب ترین مدل سنباده نواری را تهیه کنید.

 

 

  انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 58

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما